Skip to content

كَلَّا إِنَّ الْإِنسَانَ لَيَطْغَىٰ  أَن رَّآهُ اسْتَغْنَىٰ  إِنَّ إِلَىٰ رَبِّكَ الرُّجْعَىٰ

آیات 6،7،8 سوره مبارکه علق

صفحه اصلی

شفیع کُـــلّ

بسم الله الرحمن الرحیم

جوار حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به معنی جوار رحمت حقّ است، زیرا که حقیقت نوری او جلوه ی اَتمّ ، و ظهور اکمل اسماء رحمت است؛ و ما أرسلناک الاّ رحمة للعالمین .

آنکه در جوار او قرار می گیرد، به شرط اینکه از اهل آن جوار باشد ، و سخیّت لازم را داشته باشد، از فیض اسماء رحمت ، و از تجلّیات آنها ، به نحو خاصّ ، و به نحو اسرار آمیزی برخوردار می گردد که در غیر جوار او آن برخورداری را در آن حدّ نخواهد داشت .

ادامه مطلب...

کتابت تکوینی اعمال

parrotبسم الله الرحمن الرحیم

... جملـه « در کتاب خود همه آنچه را که عمـل کرده اند  حاضـر می یابند » که در آیه شریفه 49 سوره مبارکه کهف به آن اشاره فرموده ، «... وَ وَجَدوا مَا عَمِلُوا حَاضِراً وَ لَا یَظلِمُ رَبُّکَ اَحَداً» به وضوح حکـایت از آن دارد که انسـان ها، خــود اعمــال را در عالم مخصوص یا کتـاب خود می یابنــد ( درعوالم بعد ازدنیا )، و کتابت، کتابت تکـــوینی است، نه اینکه مانند نامه های معمول در دنیا نوشته شده باشد فلانـی فلان عمـل را انجام داده است، آنچنان که افکار عامیـانه تصـویر می کنند.

ادامه مطلب...

مقالات-جلد اول

بسم الله الرحمن الرحیم

کتاب < مقــالات > جلد اول

مبانی نظـــری تــزکیه

آیت الله استـــاد محمد شجاعی

چاپ انتشارات سروش

فهـــرست

مقــدمه ...

 

1- چه بــوده ایم یا در پشت پـرده چه هستیم

حقیقت اصلی انســــان و صورت اولیه او...

2- چه گشتــه ایم یا چگونه در...

ادامه مطلب...


 امروز : شنبه - 05 اسفند 1396
  8 جمادي‌الثاني 1439

در محضر نور

بسم الله الرحمن الرحیم
از حکم حضرت امیر صلوت الله علیه در محضر آیت الله استاد محمد شجاعی

وَ احْذَرْ کُلَّ عَمَلٍ یَرْضَاهُ صَاحِبُهُ لِنَفْسِهِ وَ [یَکْرَهُهُ‏] یُکْرَهُ لِعَامَّةِ الْمُسْلِمِینَ
بترس که چیزى را فقط براى خودت بخواهى و براى دیگران آن را نخواهى.

وَ احْذَرْ کُلَّ عَمَلٍ یُعْمَلُ بِهِ فِی السِّرِّ وَ یُسْتَحَیی مِنْهُ فِی الْعَلَانِیَة
بترس از هر عملى که در خفى عمل مى‏ شود ولى از عمل کردن به آن در آشکارا انسان حیا مى کند!


وَ احْذَرْ کُلَّ عَمَلٍ إِذَا سُئِلَ عَنْهُ صَاحِبُهُ أَنْکَرَهُ أَوْ اعْتَذَرَ مِنْهُ

بترس از هر عملی که وقتی صاحب آن عمل از عملش سوال می شود، یا انکار مى ‏کند یا عذر مى ‏آورد.

تذکرات

بسم الله الرحمن الرحیم
از تذکرات حضرت آیت الله استاد محمد شجاعی

بهشت با چه می سازد؟


گوشهایتان را باز کنید که بهشت با چى نمى سازد؟ این نمی سازد، هم تکوینى است یعنى در خلقت اینجور است، نمی ‏سازد. نمی ‏سازدِ حرف نیست، نمی ‏سازد تکوینى است. تکوین بهشت و جوار خدا این است که با این مسئله نمی ‏سازد و این با آن نمی ‏سازد. دقیقاً در تضاد هستند یا باید آن باشد، یا این باشد.